wtorek, 14 listopada 2023

Costa Paradiso, czyli Rajskie Wybrzeże

Tak nazwano ok 60 kilometrowy pas linii brzegowej na terenie gminy Trinita’ d’Agultu e Vignola. Krajobraz jest tu szczególnie malowniczy, dzięki granito rosso czyli różowemu granitowi. Morskie brzegi są usiane tymi różowo-czerwonymi skałami, i zjawiskowo kontrastują one z jasnym piaskiem na plażach i malachitowym morzem. Tak, właśnie malachitowym, co przywodzi na myśl przepiękną piosenkę Grzegorza Turnaua - “.Znów wędrujemy ciepłym krajem, malachitową łąką morza…”



Odwiedziłam dotąd kilka miejsc na Rajskim Wybrzeżu - zjawiskową Cala Tinnari, majestatyczny basen skalny Piscina Calarossa, oczywiście modną, kolorową Li Cossi, totalnie dziką i na odludziu Cala Cruzitta… Spędziłam romantyczna noc w kampervanie przy Cala Sarraina. Na mojej liście next time jest tarsa wybrzeżem z Cala Cannedi na Cala Tinnari, dotąd przeszłam szlak z drugiej strony, od Li Cossi. marzy mi się także dotarcie  do super dzikiej Cala Faa. I jak tu nie wracać na Sardynię? ;)
Cały odcinek Rajskiego Wybrzeża opisałam szczegółowo w przewodniku cyfrowym https://sardyniaalicji.pl/sklep/p/przewodnik-sardynia-polnocno-wschodnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz