Cagliari i Quartu Sant'Elena


   W tym dziale bloga opowiadam o 2 przylegających do siebie miastach - stolicy Sardynii - Cagliari oraz przytulonym do niej od wschodu mieście Quartu Sant'Elena.  Cagliari  (wymowa "Kaljari" z akcentem na pierwszą sylabę) - stolica wyspy, piękne,eleganckie, tchnące historią i pełne życia miasto. Najstarsza część miasta - Castello , wznosi się na wzgórzu i i toczone jest hiszpańskimi murami obronnymi , z rozmieszczonych na nich tarasów widokowych rozpościerają się niesamowite widoki na wielką Zatokę Aniołów - Golfo d'Angeli.          Jeśli traficie tu na początku maja, zobaczycie największy festyn folklorystyczny w tej części Europy - słynna Festa d'San Efisio. W samym mieście i okolicach wiele pięknych plaż i ciekawych miejsc do zwiedzania, piszę o nich dokładniej pod koniec tego działu. Historia miasta ma swe początki w koloniach fenickich z 1000 lat p.n.e. !

śliczne i kolorowe uliczki starego miasta w Cagliari


Dziś właśnie na cagliarskie lotnisko przylatują bezpośrednie loty ryanair z Krakowa przez cały rok 2 razy w tygodniu, z Warszawy od czerwca do października,  oraz easyjet z Berlina. Jeśli zdecydujecie się spędzić w Cagliari wakacje, możecie plażować na pięknych plażach, uprawiać różnorodne sporty wodne, jeździć na rowerze, konno, zwiedzać najstarsze we Włoszech groty, uczestniczyć w nocnym , barwnym życiu stolicy, zwiedzać muzea, rzymski amfiteatr, wypoczywać w cieniu egzotycznej roślinności ogrodu botanicznego, odwiedzić wieczorem wesołe miasteczko, popłynąć w całodniowy rejs jachtem, zwiedzać tajemnicze nuragi np w pobliskim Barrumini, opłynąć z dziećmi miniaturę Sardynii w Parku Miniatur, przejechać się zabytkową kolejką - Zieloną Ciuchcią, obejrzeć flamingi w ich naturalnym środowisku i robić wiele innych ciekawych rzeczy, w zależności od Waszych wakacyjnych upodobań. Ja przebywałam w tym rejonie wiele razy, dobrze znam okolice, tu znam najwięcej właścicieli tanich, zwykłych mieszkań , blisko ładnych plaż i w miejscach dobrych na pobyt bez auta.


przy portowym nabrzeżu w centrum stolicy Sardynii wciąż można spotkać
 stare kutry rybackie i sieci

================================================================
TRANSFER Z LOTNISKA W CAGLIARI W DOWOLNE MIEJSCE NA SARDYNII
Danilo to profesjonalny kierowca, który dowolnej wielkości autem lub busem może pzrewieźc od 1do ok. 20 osób z lotniska w Cagliari w dowolne miesjce na Sardynii lub z niego odebrać. Jeśli spędzacie pobyt bez auta, mozecie zamówić poranny transfer na jakaś dalszą piękną plażę i odbiór wieczorem.  Auta są wygodne, klimatyzowane, są foteliki dla dzieci. Danilo jest punktualny i rzetelny. Można zamówić transfer dzowniąc w języku polskim na polski numer - 508 437 923
przykłady cen:
lotnisko-centrum Cagliari do 3 osó 30 euro, 4-8 osób 35 euro
lotnisko-Pula, Solanas do 3 osób 70 euro, 4-8 osób 85 euro
lotnisko - Villasimius, Chia do 3 osób 80 euro, 4-8 osób 95 euro
Quartu - Marina di Capitana transfer rano na rejs i odbiór po południu z rejsy dla 408 osób 65 euro
lotnisko - Porto Pino do 3 osób 100 euro, 4-8 osób 110 euro

====================================================================
niezapomniane spotkanie z Anną w ludowym stroju
 z miasteczka Quartucciu w czerwcu 2018
TRADYCJE, FOLKLOR, SARDYŃSKIE FESTY - w tym rejonie Sardynii autentyczna lokalna kultura jest bardzo żywa i stanowi stały element życia wielu mieszkańców, w każdy weekend w jakims miasteczku lub w samej stoolicy, toczy sie jakas lokalna festa, często sa to imprezy z degustacjami lokalnych produktów, pokazami tańca i muzyką. W moich przewodnikach sa informacje na ten temat, pomagam takze sprawdzic aktualne informacje na ten temat. 

Festa dei Popoli w Quartu 


lokalna festa w miasteczku San Sperate w okolicach Cagliari
===================================
DZIKA SARDYŃSKA PRZYRODA


W tym rejonie Sardynii w wielu miesjcach spotkacie dziką, wspaniałą przyrodę, tutaj nasze nagranie z rezerwatu flamingów w Cagliari -


GÓRY SETTE FRATELLI 
Na wschód od Cagliari, już na terenie Quartu Sant Elena, zaczyna si,e długie pasmo górskie - Sette Fratelli, to rezerwat przyrodniczy, ostoja wielu zwierzat, w  tym jeleni, można tam uprawiać trekking, odwiedzac bardzo ciekawe stanowiska prehistoryczne, jeździć na rowerach, motorach, jeepami, kładami. Fajna odskocznia od plaż. 
wodospad cascata di san pietro 

Nuraga Sa Fraigada w górach Sette Fratelli






























===============================================

PLAŻE W REJONIE CAGLIARI





plaża Margine Rosso czerwcowy poranek
Stolica Sardynii leży nad Zatoką Aniołów - Golfo degli Angeli. Główna plażą Cagliarii jest długa na ponad 10 km plaża Poetto, tak tez nazywa sie nadmorska dzielnica sardyńskiej stolicy. Plaża Poetto ciagnie się także na terenie sąsiedniejgo miasta - Quartu Sant'Elena. Bliżej stolicy przy plaży Poetto ciągnie sie elegancki deptak spacerowy z lokalami, lodziarniami, wesołym miasteczkiem, wypożyczalnie rowerów, tandemów i 4 osobowych wózków rowerowych. Wzdłuż plaży jedzie co pół godziny miejski autobus z centrum Cagliari, przejeżdża tędy także autokar dalekobieżny w rejon Villasimius i Costa Rei. Polecam te okolice na pobyt bez auta! W Quartu jest kilka sprawdzonych już pzrez polskie rodziny,  ładnych i niedrogich mieszkań na piechotę do plaży i w miejscach dobrze skomunikowanych ze stolicą, lotniskiem oraz bliskim rejonem Villasimius ( pełnym ślicznych plaż-zatoczek). Mieszkania sa od małych 3 osobowych po duży 10 osobowy dom, dla każdego coś się znajdzie.
deptak spacerowo-rowerowo-joggingowy wzdłuż plaży Poetto.

restauracjami. Biegnie wzdłuż niego także ścieżka rowerowa i joggingowa.W tych okolicach są 3

 W dalszej, wschodniej części plaża Poetto jest spokojniejsza i bardziej naturalna. dalej na wschód ciągna sie skalisto-piaszczyste zatoczki, następnie ok. 40 km z Cagliari zaczyna się już kolejna część sardyńskiego wybrzeża  -  rejon Villasimius, opisany w kolejnej zakładce tego bloga.
 Na zachód z Cagliari pierwsze plaże sa na terenie miaisteczka Capoterra i nie są zachwycajace. Ale można tam atnio zamieszkać i mieć dobrą bazę wypadową na całe połdunie wyspy, a blisko do stolicy. Dalej na zachód zaczyna się już rejon Pula i Chia opisany na tym blogu w pierwszej zakładce od góry.

Plaża margine Rosso z lotu ptaka 
TUTAJ NASZ FILM ZE WSCHODNIEJ CZĘŚĆI PLAŻY POETTO - MARGINE ROSSO:

plaża Mare Pintau  w Quartu
na plaży Poetto można spotkać psy wodołazy wyszkolone w ratowaniu
ludzi na morzu, uratowały już kilka osób, uwielbiają przytulanie :)

plaża baja Azzurra w Quartu
plaża Canaleddus w Quartu, kamyczki, drewniane pomosty, bar, prawie pusta nawet w niedziele rano
11 kilometrowa plaża Poetto i marina Piccola widoczne z czarciego Siodła - Sella del Diavolo -
piękny cel godzinnego spaceru w górę na cypel Sant Elio.

===========================================================

GÓRY SETTE FRATELLI 
Na wschód od Cagliari, już na terenie Quartu Sant Elena, zaczyna si,e długie pasmo górskie - Sette Fratelli, to rezerwat przyrodniczy, ostoja wielu zwierzat, w  tym jeleni, można tam uprawiać trekking, odwiedzac bardzo ciekawe stanowiska prehistoryczne, jeździć na rowerach, motorach, jeepami, kładami. Fajna odskocznia od plaż. 
wodospad cascata di san pietro 
Nuraga Sa Fraigada w górach Sette Fratelli






























===================================================================

B&B ROMANTYCZNE Z BASENEM U SIMONY - komfortowo, eleganxcko i bardzo romantycznie, slliczny pokój z ogromną łazienką, werandna, ogród, basen, pzremila gospodynii pod ręką, widok na morze , a za rogiem słynny Lucio - gościnny Sardyńczyk, do którego chadzają polscy turyści na pyszne domowe kolacje. Pieszo do plaży Poetto, co pół godziny autobus do Cagliari, 17 km z lotniska, mozna zamówić transfer za 30 euro.



 



=========================================


ZAMIESZKAĆ W CAGLIARI W DOMKU NA WODZIE :) - w czasie ostatniego ( kwiecień 2018) pobytu na Sardynii szukając loklanego producenta miodu, przy okazji poznałam mario, który ze swoim kolega rozwinął zupełnie nowy pomysł turystyczny w stolicy Sardynii - domy mieszkalne na łodziach, przycumowanych w porcie. Stabilne, nowiutkie ( a domki, wyobraźcie sobie, produkowane są w Polsce! ) dobzre wyposazone, mieszczące od 2 do 4 osób, z łazienką, wi-fi, w każdym domku rower, możliwość wynajęcia SUP, kajaka i większej ilości rowerów. Super obsługa i dużo pozytywnej energii!

Tutaj szczegołowy opis i więcej zdjeć:

DOMKI NA WODZIE W CAGLIARI

Ja osobiście odwiedzę domki na łodziach w czerwcu 2018 . Domki stoją przycumowane w 2 portach w Cagliairi, swietne miejsce na pobyt bez auta, dookoła sklepy, markety, lokale, bary i usługi. Morze i jachty za oknem, ale doomki stabilne nawet w czasie gorszej pogody na morzu. na powitanie czeka na gości butelka dobrego lokalnego wina, Mario z kolegą dobrze opiekują się gośćmi. Żona Mario prowadzi w okolicy pasieke i wytwarza wspaniałe miody  oraz naturalne kosmetyli na bazie miodu i wosku pszczelego.
Przykład ceny - tydzień w czerwcu ok. 660 euro





=================================================================


WYCIECZKI PRZYRODNICZE Z FRANCISZKĄ - SPOTKANIA Z FLAMINGAMI I NIE TYLKO 
 Franciszka to przewodnik specjalizujący się przede wszystkim w zabieraniu turystów w niezwykłe miejsca przyrodnicze, warto wybrać się z nią na rowerową wycieczkę do rezerwatu Molentargius w pobliżu Poetto w Cagliari i Quartu, ostoi flamingów i wielu innych gatuków ptaków. Franciszka mówi po angielsku, zabierze dla was także specjalne lornetki na birdwatching. To swietna wycieczka także dla dzieci, Franciszka jest mama 2 maluchów i często zabiera je z soba na wycieczki. Inna ciekawą wyprawą z nią jest wycieczka do górskiego rezerwatu jeleni w górach Sette Fratelli w Quartu, odwiedzicie tam ogrodzony teren, na którym zyja jelenie, muzeum jelenia sardyńskiego oraz zjecie sardyński lunch pod gołym niebeim pzrygotowany przez Franciszkę.








nr. tel Franciszki - 0039 348 657 4597, ma WatsAp. Możecie umówić sie na wycieczkę takze przeze mnie.





=================================================================
KRÓTKIE 3 GODZINNE REJSY Z PORTU W CAGLIARI 

 fajny pomysł na część całodniowego pobytu w stolicy:


 na tych rejsach częśto udaje sie spotkać delfiny :)

powyżej na plakacie nr tel Danieli - mówi perfekt po angielsku. Może zorganizować Wam takze transfer do portu lub z portu. Zabiera chętnych także na inne fajne wycieczki. Możecie umówić się na ten rejs także po polsku, dzwoniąc pod nr - 508 437 923 - Alicja

 

================================================
ja i moi współtowarzysze
sardyńskiej uczty w Su Leunaxi
AGRITURISMO OLEANDER- prawdziwa sardyńska uczta! - w małej wiejskiej miejscowości ok. 17 km na północ z Cagliari możecie zjeść pyszną sardyńską kolację - tzw "tipica cena sarda" w gospodarstwie na wsi, widoki są przepiękne, gospodarze przemili, cena dobra - 25 lub 28 euro za wielką kolację, w zależności do ilości przystawek i dań głównych, my wzięliśmy wersję tańszą i z trudem daliśmy radę popróbować wszystkiego... Uczta trwa ok 3-4 godzin, nie trzeba się z niczym spieszyć, a należy delektować się każdym kęsem i nowymi smakami... Musze przyznać że na Sardynii południowej jeszcze w żadnym agriturismo tak dobrze nie jadłam! Pyszne lokalne dania, domowe wina i nalewki, a wszystko co na stole podano, wyrosło w tym gospodarstwie. Gospodarz na początku oprowadził nas po sadzie szklarniach i polach uprawnych :) więcej zdjęć z kolacji na końcu działu. W agroturystyce możecie po wielkiej kolacji zostać na noc ze śniadaniem, wtedy kolacja wyjdzie trochę taniej. Chetnie umówie was tam na kolację lub na kolację z noclegiem oarz podam informacje o połączeniu sardyńskiej uczty tam z wizyta w slicznym miasteczku z muralami oraz niezwykle ciekawym muzeum grających rzeźb . Proszę o kontakt w tej sprawie na maila lub tel. - info w zakładce kontakt.
na miejscu można samemu zajrzeć do wielkich szklarni,
do gaju oliwnego, sadu i przekonać się, że niemal wszystko
 co pojawi się na stole, wyrosło tu na miejscu :)
jedna z 8 przystawek przed ucztą
 - pączuszki z kawałkami cukinii, przepyszne...



================================================
festa San Gemiliano odbywa się w ostatni weekend
 wrzesnia w maleńkiej odległej kilka km od centrum,
 dzielnicy miasteczka Sestu  wokół slicznego
romańskiego kościółka.

FESTY -
zobaczmy jak Sardowie potrafią się bawić... - sardyńskie "festy" i "sagry" to organizowane i w dużych miastach i maleńkich miejscowościach cykliczne zabawy, festyny, często połączone z degustacjami tego, czym dany rejon może się pochwalić, tańcami,  koncertami. Można na nich poznać stare, kultywowane od wieków zwyczaje, folklor i docenić wielką umiejętnośc tubylców do wspólnej, radosnej zabawy, tak jak to robili ludzie od tysiącleci. Każda festa jest trochę inna i każda ciekawa - obok 2 zdjęcia z pięknej wrześniowej festy na południu Sardynii w miasteczku Sestu - FESTA SAN GEMILIANO , więcej zdjęć pod  koniec działu. W moich przewodnikach znajdziecie więcej informacji o festach w róznych miesiącach na południu Sardynii i linki do stron z informacjami o takich wydarzeniach na całej Sardynii. Naprawdę warto się na festę wybrać a muszę przyznać że na te w mniejszych miejscowościach cudzoziemcy trafiają bardzo rzadko, a zawsze są bardzo mile witani.
"balli sardi" - czyli grupowe tradycyjne tańce sardyńskie
- dla mnie rzecz  niesamowita....
 





================================================
POZNAJ CAGLIARI Z DOMINIKĄ I OLĄ


polska rodzina na wycieczce z Olą i Dominiką

Dominika i Ola to nasze rodaczki – 2 dziewczyny, które mieszkają w Cagliari od ok. 2 lat. Znają już świetnie miasto i okolice, chętnie zabiorą polskich turystów na zwiedzanie miasta, na mini trekking na piękny punkt panoramiczny na klifie, na ogromny miejski targ itp... U Oli , początkującej ale już zdolnej fotografki, można także zamówić sesję fotograficzną, klimatyczne zdjęcia w uliczkach Starego Miasta lub na którejś z cudownych okolicznych plaż będą wspaniałą pamiątką z wakacji.


 





====================================================================

REJSY Z GIUSEPPE I ROBERTO Z MARINY W CAPITANA - 


snorkeling podczas rejsu
za chwilę nurkujemy :)
w tym rejonie możecie wynająć motorówkę lub wybrać się w kilkugodzinny rejs ze skipperem - tzw "gommone" (taki  ponton z motorem), LUB STATECZKIEM MOTOROWYM 7 OSOBOWYM LUB ŻAGLOWCEM,  wypływaja z mariny w Capitana - 19 km na wschód z Cagliari, do mariny można łatwo dojechać autobusem, Miałam przyjemność płynąć z Giuseppe oraz z Roberto już kilka razy, kilka polskich rodzin i grup płynęło z nim i byli bardzo zadowoleni. Ceny w zależności od długości rejsu oraz czy z obiadem w cenie - dorosły 40-65 euro, dzieci 30-45 euro. Jeśli jest was mneij niż 4 osoby, wyjdzie drożej, ale możecie się ze mną wcześniej skontaktować i spróbuję was dołączyć do innej rodziny, pary. 
tutaj więcej zdjęc z tych rejsów - https://www.sardynia-wakacje.com/rejsy-sardynia


zdjęcie ryb wykonane podczas rejsu z Giuseppe,
było pięknym przeżyciem móc nurkować wśród nich :)



SUP na plaży torre delle stelle

W czasie rejsu przepłyniecie wzdłuż ślicznego wybrzeża w rejonie Villasimius , widokowe klify, domki przyklejone do opadających ku morzu skalnych ścian, tonące w kwiatach wzgórza i bardzo szmaragdowe morze pełne ryb, będą postoje przy plażach z możliwością zejścia na nie,i w miejcach ciekawych do nurkowania, w zależności od pogody, może się udać dopłynąć do wyspy kapuścianej - Isola dei Cavoli, na jednym z rejsów  udało nam się zobaczyć pod wodą Madonnę del Neufraggio - zatopiona w morzu statuę opiekunki rozbitków morskich. rejs z Giuseppe to super przygoda, dobra opieka, płynęły z nami już maluchy w wieku 4 lat , możecie skontaktować się ze mna i pomogę umówić się z Józkiem na rejs, będę w kontakcie w razie potrzeby zmiany terminu ze względu na warunki na morzu itp...Podam adres parkingu przy porcie oraz info o dojeździe na miejsce autobusem. Na rejsach możliwość postoju na ślicznej plaży Torre delle Stelle z wypożyczalnią SUP i spróbowania tego nowego, modnego sportu wodnego.Cześć skipperów u Józka mówi po angielsku. kontakt do mnie w sprawie zapisania się na rejs z Giuseppe - 0048 508 437 923

================================================
autorka bloga na głębokości 7 m.
DIVING W REJONIE CAGLIARI , KURSY PADI -  w czerwcu 2017 mieliśmy wielką frajdę i przygodę odbywając w centrum nurkowym w Quartu jednodniowy kurs PADI, super profesjonalni instruktorzy, ogromne poczucie bezpieczeństwa mimo wielkich przeżyć, polecam każdemu taką przygodę na Sardynii!!!
 
  

===============================================
Poniżej kilka mieszkań i domów w tym rejonie, kocham południe Sardynii i tutaj spędziłam najwięcej czasu, tutaj znam właścicieli wielu tanich mieszkań i domów, , w większości z nich mieszkałam podczas pobytów na Sardynii, namiary i opinie o innych przesłały mi polskie rodziny po wakacjach na wyspie, są to mieszkania i domki od 2 osobowych kawalerek po duże 12 osobowe mieszkania, w większości na piechotę do plaży, poniżej ich spis ze streszczonym opisem a w dalszej części szczegółowy opis niektórych, więcej info na maila,
 większość ok. 12-20 km z lotniska,

B&B U ANNY PRZY PLAŻY POETTO 


W maleńkim ( tylko 2 pokoje gościnne) B&B u przemiłej pani Anny poczujecie się jak w domu. 2 przytulne pokoje, 2-3 osobowe, z 2 malutkich dzieci jest mozliwość zmieszczenia się w większej sypialni we czwórkę. Dom stoi w pierwszym rzędzie budynków przy plaży Poetto. To długa na 11 km piasczysta plaża,   
B&B pzry głównym długim na kilka km deptaku wzdłuż plaży Poetto, przy nim bary, lodziarnie, dyskoteki, wypozyczalnie sprzętu, smażalnie ryb...
Jest tu ładna sypialnia z łazienką z tarasem wychodzącym na plażę, z widokiem na morze, oraz druga piętro wyżej 2 osobowa, bez balkonu i bez widoku na morze. 



Ceny w zależności od miesiąca i od sypialni, od 20 do 45 euro od osoby za doobę ze śniadaniem. Pobyty min 3  noce, 

 Dookoła mnóstwo miejsc gdzie mozna zjeść, świetne miejsce bez auta, co pół godz jeździ miejski autobus do centrum Cagliari, w sezonie do 3 w nocy, połączenia autokarowe do Villasimius, Costa Rei, Chia... Wygody dojazd z  lotniska. No i plaża  pod ręką...








drugi pokój U Anny jest na  poddaszu, z tyłu budynku, bez widoku na morze, z łazienką, 2 osobowy, tańszy od tego od strony morza.




położenie B&B U Anny






lokale, restauracje , dyskoteka - plaża Poetto

plaża pod B&B U Anny


Marina Piccola - urokliwy port turystyczny na zachodnim krańcu długiej plaży Poetto


=============================================================

furtka na plażę z domu
 U Luizy w Margine Rosso
tani 10-12  osobowy DOM "U LUIZY" stojacy dosłownie na plaży Poetto, w  , moim zdaniem, jej najładniejszej części - Margine Rosso, - 5 sypialni, 3 łazienki, spory ogród a za jego furtką szeroka piaszczysta sliczna plaża i płytkie, czyste, szmaragdowe morze.  TO MÓJ ULUBIONY DOM NA SARDYNII :) Ja sama spędziłam w tym domu wakacje i dużo wiem o samym obiekcie i jego otoczeniu. Uwaga - zaraz obok 4 mieszkania 2-5 osobowe, świetne miejsce dla większej grup!!!
szczegółowy opis domu tu -  DOM U LUIZY NA PLAŻY


U kuzyna Luizy - plaża pod ręką.


- MIESZKANIA PRZY PLAŻY  "U KUZYNA LUIZY" - 2 mieszkania zaraz przy plaży Margine Rosso przylegające do domu Luizy - oferta powyżej. czyli razem w tym jednym dużym budynku z ogrodem przy plaży może mieszkać 20 osób.
w mieszkaniu na parterze spędziłam tydzień , bardzo miła weranda no i plaża za płotem...


szczegółowy opis i zdjęcia tutaj - DOMY I MIESZKANIA W QUARTU

B&B U Agi i Magdy

B&B U AGI I MAGDY -  nasze rodaczki stworzyły na starym mieście w Cagliari bardzo eleganckie B&B, ekskluzywne pokoje, możliwość pełnego wyzywienia, tarsnfer z lotniska i świetna opieka po polsku, Byłam widziałam, potwoerdzam - jest dosłownie "królewskie"  a okolica urocza :)
opis zdjęcia i film nagrany przez nas na miesjcu tutaj:
DOMY I MIESZKANIA W CAGLIARI


 ELEGANCKIE Z BASENEM W MARGINE ROSSO -  przepięknie urządzone 4-5 osobowe mieszkanie z 2 sypialniami , 10-15 minut piechotą do plaży margine Rosso, przemili gospodarze, basen, ogród.16 km z lotniska, spędziłam 3 dni u tych przemiłych gospodarzy - Simonette i Lucio, ugotują Wam na zamówienie sardyńską kolacje, poczęstują własnej roboty winem... wieczorem ibasen wspaniale podświetlony. jest wi-fi!



MIESZKANIA U ANGELI W QUARTU - w poblizu rezerwatu flaminógw, jedno 3 pokojowe 4-6 osobowe na piętym pietrze eleganckiego budynku z oszałamiającym widokiem na całla plażę Poetto, morze i Ccagliari, drugie kawalerka typu open space 2-4 osobowa na parterze. Oba klimatyzowane, elegncko i nowo urządzone, pieszo do plaży Poetto. Miejsce świetnie skomunikowane z centrum Cagliari i z plażą Poetto.


ja i Daniela przed jej B&B
B&B U DANIELI - 2 i 3 osobowe eleganckie pokoje z łazienkami w nadmorskiej dzielnicy Margine Rosso, w cenie śniadanie, klimatyzacja, pościel, ręczniki, Wi-Fi. Każdy pokój ma na zewnątrz miniwerandę ze stołem i krzesłami. W kuchni do dyspozycji gości lodówka, mikrofalówka, kawiarka, w pokojach czajniki elektryczne, telefon, TV. Możliwość zamówienia transferu z lotniska. Do centrum Cagliari 14 km, dobry dojazd autobusami miejskimi (dostaniecie rozkłady jazdy). Na piechotę bary, markety, restauracje, pizzerie, pralnia, przystanek autobusowy.Do plaży Margine Rosso jest 15-20 minut  spacerem, lub kilka minut autem czy autobusem.
Daniela dobrze dba o gości, świetnie mówi po angielsku. 
więcej zdjęć i cennik tutaj - http://www.sardynia-wakacje.com/domy-mieszkania-quartu


SIMONA - BARDZO CZYSTE I ZADBANE MIESZKANIE 2 POZIOMOWE 5-7 OSOBOWE,niezłe miejsce na pobyt bez auta, bardzo miła właścicielka,  150 m. do plaży Margine Rosso, mieszkanie składa się z holu, salonu, osobnej kuchni , 3 sypialni,2 łazienek . Jest ogródek i zadaszone, umeblowane  miejsce do posiedzenia na zewnątrz. niskie ceny a dobry standard, odwiedziłam osobiście, szczegóły tutaj - DOMY I MIESZKANIA W QUARTU


sypialnia małżeńska mieszkanie
 2 pok. U Laury.
- 2 mieszkania U LAURY , jedno 2 pokojowe, drugie kawalerka w samym mieście, między 
nadmorską dzielnicą Poetto a Starym Miastem - świetna lokalizacja, także dla osób bez auta :) razem mieszczą 7 osób.






U Pati na Poetto


- tani POKÓJ U PATI - 2-3 osobowy pokój przy placu Piazza Aldebaran w Cagliari - 15 min piechota do plaży Poetto, autobusem 10 min do centrum stolicy, Pati odbiera z lotniska swoich gości ,


- PATRYCJA - tanie,  klimatyzowane mieszkanie 3 pokojowe 4-5 osobowe w Quartu Sant'Elena 5 minut piechotą do plaży Margine Rosso. Prywatny parking, wi-fi, mini ogródek, bezpieczny ogrodzony teren wewnątrz prywatnego osiedla.


====================================================================
PROSZĘ NIE ZAMIESZCZAJCIE WASZYCH KONKRETNYCH ZAPYTAŃ W KOMENTARZACH NA BLOGU - RZADKO JE PRZEGLĄDAM I W TEN SPOSÓB NIE OTRZYMACIE ODE MNIE PROPOZYCJI NOCLEGÓW :) - piszcie na maila, szczegóły w zakładce "kontakt".
====================================================================== 


po południu morze na plaży Margine Rosso
zaczyna przepieknie błyszczeć...

wschody słońca na plaży
Margine Rosso
ogród jest ogrodzony,duzy, pełen drzew i krzewów.




czerwona strzałka wskazuje dom



=======================================================================


ELEGANCKIE Z BASENEM W MARGINE ROSSO - W opisanej powyzej nadmoroskiej dzielnicy Qaurtu - Maergine Rosso, na tyłach dłuuuugiej plaży, Poetto, oddzielona główną ulicą i dużym rondem, znajduje sie malownicza wznosząca się ku górze część dzielnicyMargine Rosso, wypełniona domami i willami otoczonymi przez zadbane ogrody. Ze wzgledu na wzniesiony teren, piekny stąd widok na morze, plażę Poetto i całą Zatokę Aniołów. Do lotniska jest tylko 16 km., blisko w rejon Villasimius - pełen małych plaż-zatoczek, do portu turystycznego w Capoitana, skąd możecie wybrać sie w rejs stateczkiem, motorówka lub żaglowcem, autobusem w 20 minut a a utem w 15 min. dojedziecie na Stare Miasto w Cagliari, gdzie co wieczór duzo się dzieje....W tej części, w duzym domu na obnizonym parterze, znajduje sie 3 pokojowe mieszkanie z werandą i dostepem do ogrodu.

W pozostałej części domu mieszkają bardzo mili i gościnni gospodarze - Simonetta i Lucio. Chętnie ugotują dla Was sardyńską kolację, ustala z Wami godziny, w których basen będzie tylko do Waszej dyspozycji.
Mieszkanie ma 2 sypialnie, obszerny salon z kuchnia, łazienkę, werandę zadaszoną w ogrodzie na zewnątrz.W mieszkaniu jest kilka bardzo oryginalnych mebli wykonanych własnoręcznie przez gospodarza - architekta i artystę, jest urządzone z wielkim smakiem!




ceny - tanio jak na taki standard i takich fajnych gospodarzy, np I połowa lipca ok. 720 euro ze wszystkim w cenie, w czerwcu ok. 630 euro, 

                                                     




 





na zdjęcia autorka bloga i gospodarz Lucio w koszulce
podarowanejmu przez polską rodzinę







U Lucio i Simonetty ( która jest konserwatorem dzieł sztuki) spędziło wakacje kilka polskich rodzin w sezonie 2017, ich opinie i relacje możecie przeczytać na blogu w zakładce Morskie Opowieści, chwalą gospodarzy za gościnność, rodzinną atmosferę, miłe niespodzianki dla gości, wesołego pieska uwielbianego przez dzieci, basen. Mieszkanie to bardzo szybko rezerwuje się i w sezonie 2017 jest wolne już tylko w II połowie września.
KOLACJE SARDYŃSKIE U LUCIO!!! 
najbliższa plaża  - SPIAGGIA MARGINE ROSSO
 - zdjęcie wykonane przeze mnie.


Nawet jeśli nie udało wam się "załapać" na rezerwacje , możecie wybrać się do tych przemiłych Sardyńczyków na pyszną lokalna kolację pod 300 letnim drzewem oliwnym w ich pięknym ogrodzie - szczegóły już niebawem...



 ====================================================================


B&B U AGI I MAGDY -  nasze rodaczki stworzyły na starym mieście w Cagliari bardzo eleganckie B&B, ekskluzywne pokoje, możliwość pełnego wyzywienia, trasnfer z lotniska i świetna opieka po polsku, Byłam widziałam, potwierdzam - jest dosłownie "królewskie"  a okolica bardzo urokliwa - to na granicy castello - najstarszej hiszpańskiejnczęści stolicy a dzielnicy Villanova, która słynie z kolorowych uliczek i slicznych, ozdobionych kwiatami kamieniczek, dookola mnóstwo barów, restauracji, sklepików, takze z odzieżą i eleganckimi dodatkami. Pieszo w 5 minut jesteście w sercu castello - tutaj słynna cagliarska katedra, warsztaty rzemieślnicze i piekne wielkie tarasy wodokowe z panorama na całe miasto i Zatokę Aniołów. Za rogiem z B&B placyk, gdzie latem są rozstawiane stoliki knajpek i restauracji, często urządzane są wieczory z muzyką na żywo i festyny. Ceny za pobyt w pokojach 2-3 osobowych od 25 do 45 euro za dobę ze śniadaniem, w zależnosci od terminu, długości pobytu i ilości osób. W każdym pokoju klimatyzacja, nowoczesny płaski TV sat., elegancki i przemyślany wystroj wnętrz. Idealne miejsce na romantyczny pobyt.


 




przy takiej uliczce stoi B&B U Agi i Magdy

=====================================================================
- tani POKÓJ U PATI - 2-3 osobowy pokój przy placu Piazza Aldebaran w Cagliari - 15 min piechota do plaży Poetto, autobusem 10 min do centrum stolicy, Pati odbiera z lotniska swoich gości ,



Pati to moja przyjaciołka od lat, gościła mnie podczas jednej z moich pierwszych wizyt na wyspie, sympatyczna, mówiąca perfekt po angielsku, pani psycholog mieszkająca z córeczką w wielkim 4 pokojowym mieszkaniu. . Wśród starszych relacji w dziale Morskie Opowieści jest kilka z pobytu u Pati. Pati bardzo chętnie przyjmie u siebie mamę z dzieckiem, parę lub parę z dzieckiem.Sama ma kilkuletnią córeczkę. Może odebrać Was z lotniska za 25 euro. Wspólnie korzystacie z gospodynią z kuchni i łazienki. Z łazienki tylko w zakresie prysznica, Pati ma swoje osobne WC.
 CENNIK - wszystkie miesiące 22 euro od osoby za noc, dzieci do lat 10 - 10 euro za noc. Pobyty min 3 noce.
 


=====================================================================

                                 QUARTU SANT'ELENA ( wym. kłartu sant elena):



Fpt. Jeden z kilku pieknych zabytkowych kościołow w Quartu
     Quartu Sant'Elena to trzecie pod wzgledem wielkości miast na Sardynii, (nie dajcie się zwieść słowu "wielkosci" - na Sardynii oznacza to niecałe 70 tys. mieszkańców. Przylega do Cagliari od wschodu i ma kilka pięknych nadmorskich dzielnic. Bliżej stąd niz z Cagliari w rejon Vilassimius - modnego nadmorskiego kurortu wokół którego sa rozsiane przepiekne plaże z turkusowa wodą i bogatym zyciem podwodnym - super przy nurkowaniu...







      Aby obejrzeć okoliczne plaże, wstukajcie w google grafika nazwyy:
Cala Regina,  Mari Pintau, Poetto di Quartu Sant'Elena, Kal'e Moru, Capitana, Is Mortorius, Baia Azzurra, dodając dla pewności Sardegna.
W mieście Quartu jest ciekawe Muzeum Etnograficzne, kilka zabytkowych kościołów romańsko-gotyckich, knajpki, bary i pizzerie, odbywaja sie tu cykliczne ciekawe festy i festyny okolicznosciowe. Więcej informacji o miasteczku i okolicy otrzymacie w przewodniku.


 Jedna z plaż w Quartu.
=============================================================

                                Ciekawe miejsca
W samym Cagliari możecie zobaczyć:
- przepiękna Starówkę -tzw.  Castello  wzniesioną na wzgórzu, z której rozpościerają się widoki na całą "Golfo d'Angeli" - czyli zatokę Aniołów, w Castello znajdują się Muzea Narodowe, Katedra, urokliwe uliczki pełne wciąż działających warsztatów rzemieślniczych, spacerując po starym mieście można zobaczyć przy pracy rzeźbiarzy, stolarzy.

- piękny, główny port miasta i pełne knajpek i sklepików uliczki dzielnicy portowej - Marina

- Ogród Botaniczny

- Wielki Targ Spożywczy San Benedetto, słynie min ze świeżych, tanich ryb i owoców morza

- targ staroci

- Marina Piccola - czyli port turystyczny, niezwykle urokliwy wieczorem.
=============================================================
rejsy po morzu  - spędzając wakacje na Sardynii koniecznie wybierzcie się w rejs po morzu, w moim przewodniku po Sardynii południowej przedstawiam kilkanaście takich możliwości w różnych częściach południowego wybrzeża, poniżej dwa sprawdzone przeze mnie osobiście:
:
postój podczas rejsu na dzikiej plaży Cucureddu
z Giuseppe wypływa sie w rejsy najczęściej
 z Mariny Capitana, ale podpłynie od w razie
 potrzeby w inne miejsca




















REJSY Z MATJASEM ŻAGLOWCEM
Możecie odbyć całodniowy rejs po zatoce Aniołów i okolicy pięknym jachtem Ichnusa: 

Fot. Piękny jacht Ichnusa - zapraszamy na całodniowy rejs.
Fot.Rejs jachtem Ichnusa - postój na nurkowanie i skoki do morza.

Fot. Kapitan jachtu Matiaj - pełen poczucia humoru, mówi po włosku, angielsku, hiszpańsku i francusku, jego marynarz mówi po rosyjsku.
---------------------------------------------------------------------------------------
SARDYŃSKA UCZTA W AGRITURISMO - to kolejny punkt programu, moim zdaniem obowiązkowy na sardynii - agriturismo to meisjca, gdzie zjecie prawdziwą sardyńską  kolację ( czasem można i obiad, ale lepiej kolację) - to gospodarstwa na wsi, gdzie przeważająca większośc tego co podano na stół wyrosła w danym gospodarstwie, w  moim przewondiku po sardynii południowej opisuję wiele takich miesjc w róznych częściach południowego wybrzeża, podaję do nich namiary, stolik trzeba  rezerwować i dany stolik jest dla Was na cały wieczór, to nie jest jak w restauracji - tu się przyjeżdż ana cały długi wieczóer i kolacja a właściciwe uczta, trwa kilka godzin...poniżej zjdęcia z takiej kolacji w agriturismo Su Leunaxi w małej miejscowości Soleminis 17 km na północ z centrum Cagliari, na naszą prośbę przygotowano dla części z nas potrawy wegetariańskie,  kolacja w agriturismo na Sardynii kosztuej zwykle od 25 do 35 euro od osoby, zawsze są zniżki dla dzieci, w Su Leunaxi kolacja kosztuje 25 lub 28 euro w zależności od ilości przystawek i głównych dań. My bybralismy wersję tańszą a i tak z trudem zdołaliśmy wszystkiego spróbować... bardzo polecam to miesjce!!!
panadas z farszem mięsnym 



goście na kolacji i gospodarz 

niektórzy z nas zadbali o odpowiedni
sardyński strój...;)





--------------------------------------------------------------------------------------
- warto wybrać sie na całodniowa wycieczkę do Villasimius i na Costa Rei - Królewskie Wybrzeże.

- autem i autokarami ARST łatwo dojedziecie stąd na przepiękne plaże w Pula i Chia.

- ok. 60 km stąd jest Barrumini - najwiekszy kompleks prehistorycznych warowni - słynnych i tajemniczych "Nurag", w pobliżu fajna atrakcja dla dzieci - park miniatur - Sardynia w miniaturze do opływania łodzią.

- Jeśli jestescie amatorami starych pociągów i kolejek wąskotorowych, możecie odwiedzić Muzeum Kolejnoctwa w Monserrato, do którego dojedziecie pociągiem  z Cagliari oraz przejechać się jedną z 4 lini tzw. Zielonej Ciuchci - Trenino Verde, którego liniami można zwiedzać bardziej niedostępne zakątki Sardynii, wgłąb lądu. W okolicach Cagliari przebiega linia Isili-Sorgono.

                                                                                  - majówka na Sardynii
Fot. San'Efisio - największe folklorystyczne święto Sadrynii
Świetnym i tanim okresem na wypoczynek w Capoterra jest majówka, jeśli nie lubicie upałów, wiosna to najlepszy czas na podróż na Sardynię, można już plażować, a plaże są puste i piękne, 1 maja odbywa sie w Cagliari największe święto folklorystyczne w tej części Europy - San'Efisio - wydarzenie kulturalne, na które co roku przyjeżdża mnóstwo cudzoziemców.
60 km od Cagliari w Barrumini możecie zwiedzić prehistoryczne nuragi - pozostałości tajemniczej cywilizacji istniejącej tylko na Sardynii.




Fot. Su nuraxi
Fot. Groty Is Zuddas.
Fot. Inną historyczną atrakcją turystyczną w okolicy jest stanowisko archeologiczne w Nora, koło miasteczka Pula , 30 km. od Cagliari. W miasteczku Pula kupicie piekne lokalne rękodzieło, latem miasteczko jest pełne życia i turystów.
Fot. Widok na Cagliari z Castello.
tańce sardyńskie na feście San Gemiliano w Sestu , najbardziej kolorowa tancerka to oczywiście Polka :)
prezentacja pieczywa artustycznego na feście lokalnej
autorka bloga na lokalnej feście w Sestu


wystawa tradycyjnych strojów ludowych (troche jak nasi "kolędnicy" na wrześniowej feście w Sestu

sorzedaż "panadas" na feście w Sestu

====================================================================
                                                  Jak dostać się z Polski do Cagliari?

                 Najprościej lotem bezpośrednim Ryanair z Krakowa lub z warszawy  do Cagliari, 2,5 godziny lotu. Te z Krakowa są już  przez cały rok 2 razy w tygdoniu. Dobre są tez dla rodfaków z zachodnich części kraju loty easyjet'em z Berlina do Cagliari.  Można tez dolecieć  z przesiadką przez Berlin, Rzym, Mediolan, Pizę czy Wenecję.  Możecie dojechać własnym autem i przepłynąć na wyspę promem z Civitavecchia koło Rzymu czy z Livorno. Chętnie doradzę, jak zorganizować podróż, kiedy i gdzie najtaniej kupić bilety, jak wynająć auto.

Fot. Ogród botaniczny w Cagliari - kilka hektarów niesamowitej przyrody...
Fot. Plaże w Chia - uważane przez naszych gości za najpiękniejsze w tej części wybrzeża.
Fot. Rezerwat Flamingów
Fot. Święta regionalne na Sardynii są bardzo malownicze.
Fot. Nuragi - intrygujące pozostałości tajemniczej cywilizacji ,
występują tylko na Sardynii
Fot. Widok na Cagliari z promu, chwilę przed przypłynięciem.
Fot. Chia Baia - przepiękne plaże na wschód od Cagliari
========================================================================

10 OSOBOWY DOM Z OGRODEM PRZY PLAŻY " U LUIZY" 


Mój "ukochany" dom na Sardynii, spędziłam tu już 3 razy wakacje,  

Przez nadmorską dzielnicę Cagliari oraz sąsiadujące miasteczko Quartu Sant'Elena ciągnie się długa na 11 km plaża Poetto - szeroka, piaszczysta, z zadbanym deptakiem spacerowym pełnym barów i knajpek, ścieżkami rowerowymi, dyskotekami, wypożyczalniami sprzętu wodnego i plażowego. Jej wschodni kraniec, należący do miasta Quartu Sant'Elena nazywa się Margine Rosso i tak samo nazywa się ta dzielnica miasta. Moim zdaniem , a także zdaniem wielu miejscowych, to najładniejsza cześć plaży Poetto - z drobniutkim jasnym piaskiem, szeroka, z płytką przy brzegu, czystą i szmaragdową wodą.
plaża przy której stoi dom - SPIAGGIA MARGINE ROSSO
 Na tyłach plaży stoi kilkanaście domów i willi, tylne furtki i bramy ich ogrodów wychodzą właśnie na tę śliczna plażę. Miałam przyjemność spędzić w jednym z tych domów 2 tygodnie i jestem tym miejscem zauroczona! Dom "U Luizy"jest 3 poziomowy, ma 5 sypialni , 3 łazienki,  salonik,  osobną kuchnię, werandę zacienioną przed domem ze stołem i krzesłami, wielki ogród a na jego końcu najpiękniejsza moim zdaniem rzecz - wychodzącą wprost na plażę furtkę :) Na parterze jest salonik z małą kanapa, stołem, za nim klatka schodowa,
furtka na końcu ogrodu prowadzi na plażę.
 dalej pomieszczenie gospodarcze z pralka i zlewem, następnie kuchnia dość dobrze wyposażona, i z niej dodatkowe wyjście na zewnątrz na tyły budynku. W kuchni są 2 duże lodówki z zamrażarkami, piec gazowy, mały elektryczny piekarnik, mikrofalówka, garnki, sztućce, naczynia, Na pierwszym piętrze są 3 sypialnie małżeńskie i łazienka. Jesli w Waszej grupie są dzieci, dom pomieści do 12 osób, jest możliwość dostawienia w dwóch sypialniach dodatkowych łóżek pojedynczych za opłatą - 80 euro na tydzień.  Przy 2 sypialniach są zewnętrzne balkony. 
 Na drugim piętrze są 2 sypialnie na poddaszu, z opadającym dachem, w każdej 2 łóżka pojedyncze,( jedna z tych sypialni nie ma okna ale ma klimatyzację.), trzecia łazienka i taras z widokiem na morze. Przed domem jest zadaszona weranda ze stołem i krzesłami, bardzo miło spożywa się na niej posiłki.posiłki. Rośnie przy niej drzewo cytrynowe oraz hibiskusowe - obsypane wielkimi różowymi kwiatami. 
W ogrodzie są 2 węże z wodą - świetne do spłukania sie z piasku i soli po powrocie z plaży. w ogrodzie jest miejsce na zaparkowanie wygodnie 2 aut. W domu jest pralka, suszarka, w ogrodzie sznurki na pranie, żelazko, deska do prasowania, suszarka do włosów, dodatkowe wtyczki do kontaktów umożliwiające włączanie naszych urządzeń, ładowarek, łóżeczko dziecięce i krzesełko do karmienia.W każdej sypialni jest szafa. Dom nie jest bogato urządzony, ma wszystko co niezbędne do spędzenia udanych wakacji - ale nie jest to dom z wyższej półki. Jego ogromnym atutem jest plaża za furtką, duży zacieniony drzewami i palmami ogród ( my powiesiliśmy w nim hamak i postawiliśmy namiot dla młodzieży) oraz bardzo przystępna jak na tę lokalizację i ilość miejsc noclegowych cena. 
kolacja na werandzie - pomieści ona
 wszystkich mieszkańców domu
W cenie są media. Dom trzeba zostawić posprzątany oraz trzeba mieć swoje ręczniki łazienkowe oraz pościel. Do domu przylega z jednej strony jego druga, należąca do kuzyna Luizy, część, są tam 3 mieszkania i je także można 
weranda z widokiem na morze
wynająć na wakacje. Razem cały dom pomieści więc ok. 20 osób. Mieszkańcy drugiej części domu mają swoją osobna, odgrodzoną werandę i swoją część ogrodu. 1,7 km od domu jest supermarket, pizzerie, bary, lodziarnie, 20 minut autobusem jesteście na Starym Mieście w Cagliari, na lotnisko jest 17 km., jest możliwość zamówienia transferu za 35 euro dla 4 osób.  Przystanek autobusowy oraz punkt informacji turystycznej jest 5 minut piechotą. Za rogiem codziennie prócz  poniedziałków siedzi "Wujek Gianni" - starszy pan sprzedający domowe wino, chleb, który wypieka jego krewna, domowe sery. Po drugiej stronie ulicy często stoi pani z gorącymi kasztanami. ok. 10-12 minut piechota jest przydrożny warzywniak. Po wyjściu na plażę po lewej stornie stoi bar , 
mozna tam tez wypożyczać rowery wodne. W druga prawą stronę po przejściu 10-15 minut trafiamy na długi deptak pełen barów, knajpek, dyskotek, placów zabaw itp ciągnący się az do Cagliari. Autokarem ARST dojedziecie tutaj np w rejon Villasimius pełen małych plaż-zatoczek lub na Costa Rei - Królewskie Wybrzeże. ja na własnej skórze sprawdziłam lokalną wypożyczalnię aut - tanio i kaucja w gotówce, zostawia wam auto na lotnsiku jeśli przylatujecie o północy z kluczykiem w zaszyfrowanej skrzyneczce przyczepione do auta. Na plaży wczesnym rankiem można wędkować, 5 minut na piechotę przy drodze pan sprzedaje przynętę, wędkę można kupić za 10-15 euro. Plaża za furtka jest śliczna , są na niej dobre warunki do uprawiania windsurfingu , znajomy właściciel szkółki windsurfingowej i kitesurfingowej może dla was przyjechać ze sprzętem , udziela tez  lekcji w języku angielskim. Więcej dokładnych informacji o tym miejscu i okolicy otrzymacie po rezerwacji domu :) 





                       




plaża Poetto - na prawo z domu.

18 komentarzy:

  1. Piękny intruktaż. A czy może Pani polecić jakieś apartamenty z basenem i położone tuż przy plaży? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. witam!
    ląduję w cagliari 29 maja i zostanę do 5 czerwca. czy może Pani polecić jakiś pokoik z aneksem kuchennym dla mamy i 6-letniego synka w okolicy?
    aldonaur@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. WItam,
    chciałabym zarezerwować u Pati w Cagliari 2 pokoje dla 4 osób na 2 lub 3 dni od 24.07.2014? Czy jest to możliwe?
    anna.adamowicz@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, Interesuje mnie dwudniowy nocleg dla 2 osób (jeden pokój) u Pani Patrycji w terminie między 22 - 26 sierpnia (+/- jeden dzień).

    Proszę o kontakt mailowy: magdaklosinska1990@gmail.com

    Pozdrawiam, Magda Kłosińska.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    Chciałbym zarezerwować mieszkanie przy plaży Poetto dla 3 osób w terminie 14-21.06.2015. Proszę o info na maila : w.kopysc@gmail.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry,

    jestem zainteresowany noclegiem u Pati w terminie 7 - 13 września. Proszę o kontakt mailowy.

    Pozdrawiam,
    Bartosz Matroszyło
    matro84@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie, poszukuję noclegu w Cagliari w terminie 12.08.-17.08.2015, a także gdyby była możliwość na północy wyspy w terminie 17.08.-23.08.2015, jesteśmy młodą parą, która poszukuje czegoś w rozsądnej cenie, proszę o kontakt.Pozdrawiam Jakub Batko
    kuba87batko@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zredagowana strona,bardzo pomocna.
    Mam prośbę,pod koniec czerwca 2016 r chcę pojechać z dziećmi(na ok.10-14dni) właśnie na Sardynię.Córki są w wieku 10 i 15 lat.Gdyby mogłaby Pani pomóc nam w wyszukaniu czegoś fajnego,nie oczekujemy super luksusów ale studenckie hostele raczej odpadają.Szukam dwóch pokoi z aneksem kuchennym,cudownie by było miec widok na morze.Nastawiamy sie głównie na plażowanie ale również chciałbym poświęcić 2-3 dni na zwiedzanie interesujących miejsc.W grę wchodzi wynajęcie samochodu ale gdyby był z tym problem,to postaram się sam jakoś ogarnąć ten temat.Miłe by były jakieś sugestie z Pani strony na spędzenie czasu oprócz plażowania.Proszę o odpowiedź na adres:k.boczar@op.pl
    Z góry dziękuje za pomoc,Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,
    Szukamy noclegu w cagliari od 31.12 do 03.01.2017 dla 4 osób najlepiej apartament z dwoma sypialniami +salon czy moglibyście Nam pomoc ?
    Tobii.f@gmail.com
    Z góry dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry!
    Wybieramy się na Sardynię na przełomie maja i czerwca 2017 grupą złożoną z 7 dorosłych, 5-latki oraz trójki małych dzieci. Szukamy noclegu oraz sugestii na spędzanie czasu. Czy byłaby Pani w stanie coś zasugerować?
    jo78@wp.pl
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście :), proszę o maila - alicja73@vp.pl

      Usuń
  11. Zapomniałam - lecimy do Cagliari :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam
    Wybieram sie z mama na Sardynie w okresie 17.05-24.05 i szukam mieszkania na ten okres
    Bylabym zainteresowana wynajmem pokoju "u Pati" lub innego malego lokum najlepiej przy plazy, z aneksem i o dobrej lokalizacji (bedziemy sie poruszac autobusami, wiec im blizej przystanku i lepiej skomunikowane tym lepiej:)) Prosze o kontakt na aleksandra.bursiak@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie ..od 13 do 27 września z żoną bedziemy na Sardynii...szukamy fajnego apartamentu w okolicy villasimius z kuchnia i wifi do ok 4500zł..moze ktos cos poleci.dziekije..podaje maila dani_firenze1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ..od 13 do 27 września z żoną bedziemy na Sardynii...szukamy fajnego apartamentu w okolicy villasimius z kuchnia i wifi do ok 4500zł..moze ktos cos poleci.dziekije..podaje maila dani_firenze1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie wróciliśmy z Sardynii, to były nasze najwspanialsze wakacje. Podróż choć długa minęła szybko, wybraliśmy rejs z Livorno do Olbii, znaleźliśmy dobrą cenę na promy.pl wyspaliśmy się na promie i wypoczęci rozpoczęliśmy wakacje. Ze słońca i plaży korzystaliśmy do granic możliwości :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry, Pani Alicjo!
    Planujemy 12-dniowy pobyt (4 osoby, 2x2) na Sardyni w okresie od 26.09. do 07.10. Zastanawiamy się nad wynajęciem mieszkania w Quartu u Salvatore:
    https://www.airbnb.pl/rooms/19693941?guests=4&adults=4&location=Cagliari%2C%20Italy&check_in=2017-09-26&s=Ji0-v049&check_out=2017-10-07
    Czy byłaby Pani tak miła i mogła zrecenzować dla nas tę ofertę? Czy w tej lokalizacji można liczyć na spokojny sen bez wysokiego poziomu hałasu z ulicy?
    Proszę o info na tess59@o2.pl lub na m3m@op.pl.
    Z pozdrowieniami,
    Teresa Bielska (Gdańsk)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień dobry Pani Alicjo.
    Bardzo ciekawy blog, który przeczytałam jednym tchem i decyzja podjęta- jedziemy do Cagliari🙂
    Mam do Pani pytanie czy mogłaby Pani podać kontakt ewentualnie za Pani pośrednictwem dokonać rezerwacji pokoju dla 4 osób (2 dorosłe i 2 dzieci 11 i 14 lat) w terminie 21-28.07.2018.
    Najlepiej b&b u Agi i Magdy🙂
    Będę wdzięczna za pomoc.
    Pozdrawiam Agnieszka z Ostródy

    OdpowiedzUsuń